H&M DESIGN AWARD 2014 – STOCKHOLM

As I told you, in Stockholm I have attended H&M Design Award. The winner, Eddy Anemian, a student of 24 years of the Institute La Cambre in Brussels, was awarded the victory by beating the eight finalists, winning, in addition to a cash prize of € 50,000, also the opportunity to sell a few pieces that you are seeing in these photos next fall in the H&M stores.
The H&M Design Award are in its third year and they help young designers to enter into the world of fashion.
I had the fortune and honor to take part in this wonderful initiative and I take the opportunity to thank all the H&M staff for welcoming us. It was a great experience also because I visited an European city that I had never seen before and because I have known more about the wonderful world of Swedish giant H&M.

Come vi avevo anticipato, a Stoccolma ho partecipato all’ H&M Design Award. Il vincitore, Eddy Anemian, studente di 24 anni presso l’ Istituto La Cambre di Bruxelles, si è aggiudicato la vittoria battendo gli otto finalisti, vincendo, oltre ad un premio di 50.000€, anche l’ opportunità di vendere alcuni pezzi che vedete in queste foto il prossimo autunno negli store H&M.
Gli H&M Design Award sono giunti alla sua terza edizione e aiutano i giovani designer ad inserirsi nel mondo della moda.
Io ho avuto la fortuna e l’ onore di prendere parte a questa splendida iniziativa e colgo l’ occasione per ringraziare tutto lo staff di H&M per averci accolto. E’ stata una bellissima esperienza che mi ha fatto visitare una città europea che non avevo mai visto prima e mi ha fatto conoscere più da vicino il fantastico mondo del colosso svedese H&M.